23.9.14

Kwallen


Altijd als ik naar Blijdorp ga, de dierentuin van Rotterdam, móét ik foto's maken van de kwallen. Het zijn een van de meest eenvoudige dieren die er bestaan (bovendien fascinerend: in feite zijn ze onsterfelijk, dat wil zeggen ze kunnen niet sterven via natuurlijke weg. Wanneer ze in een oudere levensfase zijn beland, kunnen ze op elk moment weer terug naar een van de eerste levensfasen. Zo worden ze nooit te oud om te blijven leven), maar ze zijn prachtig. Zeker met dat paarse licht dat ze in Blijdorp hebben. Ik zeg; wauw!






2 opmerkingen:

  1. Op de foto's zien de kwallen er inderdaad echt prachtig uit! Als er een raampje tussen mij en die diertjes blijft vind ik het prima, maar naast me in de zee wil ik ze liever niet hebben. Ik ben een keertje gestoken door een kwal en au, dat deed best wel pijn. Wel echt gaaf dat ze onsterfelijk zijn, dat wist ik helemaal niet. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wahaha, ja, ik hoef ze ook niet te dichtbij hoor, maar zo vind ik ze inderdaad prachtig! :)

      Verwijderen