24.9.14

Stom! #1

Ja, wiskunde is ook stom! Maar dit jaar heb ik mijn leven (wat wiskunde betreft in ieder geval) echt gebeterd en maak ik echt heel braaf al mijn huiswerk (en ik teken bijna alle grafiekjes in mijn schrift en laat ze niet alleen tekenen door mijn GRM!) en nu ik het echt goed snap, vind ik het ook een stuk beter. Goh, waar huiswerk al niet goed voor is!
De wereld zit vól met mooie dingen (de filosofie achter mijn blog), maar zéker als echte Nederlander mag er af en toe ook best gezeurd worden. Gepikt uit de Linda. of zo, maar ik vind de rubrieken Stom! en Leuk! echt heel grappig en is altijd leuk om zulke lijstjes te maken. Hopelijk volgen er meer!
Hier een overzicht van alledaagse, maar toch niet direct voor de hand liggende ergernissen.
  • Oudere mensen met een e-bike. Niet iedereen, maar voornamelijk die fietsers die je met een elektrische rotvaart voorbij sjezen. Er zijn er zelfs bij die nog omkijken ook, met zo'n blik van "Kan je niet harder?". Gevaren op de weg zijn het, wat mij betreft.
  • Potten of flessen die je niet open krijgt. Het is nog frustrerender als drie mensen (inclusief jijzelf) tevergeefs trachten de dop eraf te draaien, waarna de vierde persoon de betreffende pot of fles zonder enige moeite opent. Heel fijn.
  • Spinnen. 's Avonds kruipen ze door mijn kamer, zodat ik 's nachts de kriebels heb. En als ik 's ochtends op mijn fiets wil stappen, moet ik uitkijken dat ik niet door een spinnenweb loop die die beestjes mooi in de nacht dwars over ons tuinpad hebben gesponnen. Leuk hoor, die herfst, maar kunnen de spinnen voortaan wegblijven?
  • Geodriehoeken die kwijtraken. Ik moet mijn achtste in zes jaar aanschaffen. De laatste is niet zoekgeraakt, maar is scheef . Ik weet niet wat het is met dat ding (ik heb hem gevonden, het zou kunnen dat iemand hem vanwege de scheefheid niet meer hoefde), maar ik moet nu dus alsnog een nieuwe kopen; ik raak die dingen áltijd kwijt. Maar je moet wat als je geen examens wil maken met een scheve geodriehoek. 
  • Afwezige leraren. Zit je in je examenjaar. Ga ik zelfs naar school als ik me niet zo lekker voel, omdat ik zoveel mogelijk lessen wil volgen om alles mee te krijgen. Zijn leraren op wérkweek naar Epen, Parijs, Berlijn, Eindhoven... Ja, nee, érg fijn!
Vertel je me jouw ergernissen, is altijd leuk om met elkaar even lekker te zeuren! En volgende keer meer ergernissen, of juist leuke dingen! :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten