30.9.14

Mijn favoriete apps







Hee!

Ik dacht: ik doe een keer iets anders dan anders! Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar mijn Samsung Galaxy SIII mini (hoe krijgen ze het voor elkaar, een hele mond vol. Een iPhone is gewoon een iPhone, moeiluk) en ben er nog steeds heel blij mee. Hoewel ik dat altijd-bereikbaar-aspect af en toe wel een beetje zat word, hoor. Op mijn Nokiaatje had ik Spotify, Whatsapp en een notitie-app, in feite alles wat ik nodig heb. Maar hé, dat Facebook, Snapchat, Tumblr, Instagram en een hele bunch aan spelletjes op je telefoon is ook best leuk, toch?? Ja, JA, dat is waar. Maar af en toe wordt je er zó moe van (in letterlijke en figuurlijke zin).
Toch ga ik het vandaag hebben over mijn favoriete apps, en dan degenen die je misschien nog niet kende. Want natuurlijk houd ik van Tumblr en Spotify, maar daar houdt iedereen van!!

1. Evernote
Ik heb momenteel máár vier notitie-apps op mijn telefoon, maar gebruik eigenlijk alleen Evernote intensief. Het is mijn dagboek, mijn schrijftafel, mijn prikbord. Werkelijk álles staat in die app. En héél groot pluspunt: er is ook een desktop-versie en ze synchroniseren automatisch! Joepie! Geen gedoe meer met word-documentjes in the cloud opslaan en dan heel raar op je telefoon openen en kopiëren naar een notitie-app om er verder aan te schrijven. Nee hoor! Ik open Evernote en ik kan schrijven voor mijn leven, waar dan ook! Is er ook een app die extra tijd geeft?


2. Aldiko
Ik zocht een goede ereader-app voor mijn telefoon. Ik heb een ereader en daar lees ik eigenlijk liever op, maar ik ben nu met de Divergent-trilogie bezig en mijn ereader doet momenteel stom, dus daarom lees ik maar op m'n telefoon. Deze app is de allerbeste die er bestaat, naar mijn mening! Je kunt het scherm overschakelen van dag- naar nachtmodus, kan de grootte van het lettertype aanpassen enzovoort! Ik zeg aanrader!


3. Soundhound
Hoor je een liedje en weet je niet hoe het heet of wie het gezongen heeft? Geen probleem! Open de app en houd je telefoon bij de geluidsbron! Zelfs als je geen internet hebt, slaat hij de opname op zodat je het opnieuw kan proberen als je wel internet hebt. Als ik aan mijn bureau zit te werken met de radio aan, is mijn telefoon gegarandeerd in de buurt met deze app!


4. Connect the dots
Wie speelt het niet in een saaie les? Kamertje verhuur. Bespaar nu een boom of twee door deze app te downloaden! Hetzelfde idee, maar dan digitaal!


5. Wunderlist
Ik heb al héél veel verschillende lijstjesapps gehad (ook lijstjes maken in Google Keep én in Evernote), maar laatst heb ik deze weer ontdekt. Erg handige app, die niet alleen werkt voor takenlijstjes, maar ook gewoon voor lijstje-lijstjes, zoals een bucketlist en wishlist. Ideale app dus voor een Lena Lijstje zoals ik!



Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien! Ik heb nog veel meer leuke apps, maar ik dacht ik hou het bij vijf, haha. 
Wat zijn jullie favoriete apps??



1 opmerking:

  1. Oeh, Connect the dots moet ik ook eens downloaden! :)
    Ik heb ook Soundhound, fijne app is dat! Wunderlist heb ik al veel positiefs over gehoord, misschien ook maar eens downloaden. Ik gebruik verder veel Facebook en Nu.nl, oh, en het spelletje 2048 ben ik verslaafd aan :)

    BeantwoordenVerwijderen